torsdag 29. september 2011

Te



”Te er et utsøkt medikament som kan forlenge menneskenes liv. Jorden i fjellene og dalene der teplantene vokser er sunn og kraftig. Hvis dere plukker de unge skuddene, lager te av dem og drikker, kommer dere til å få et langt liv”. Sitat fra Eisai, Kissa Yôjôki.

Jeg elsker å kose meg med en kopp god te. Etter at jeg er ferdig med morgen yogaen, setter jeg av tid til å drikke en kopp grønn te. På høsten og vinteren nyter jeg også teens varmende effekt.

Det er viktig at det er kvalitet på teen, siden jeg drikker det hverdag. Jeg holder meg unna te som er tilsatt aroma og forskjellige smaker. Jeg drikker som regel grønn, hvit og ulike urte og krydder teer.

Her nyter jeg en kopp grønn te på terrassen i september solen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar