tirsdag 29. mars 2011

Min siste kaffelatte



Etter at jeg fant ut at soya melk hemmer enn i ta opp næringsstoffer, må soyamelk bort fra menyen min. Siden jeg har en liter melk i kjøleskapet, tenkte jeg at jeg skulle bruke den til å lage ”min siste kaffelatte”. I samme sleng kutter jeg ut kaffe også:)

Sola skinner ute, det er vår i sikte, jeg har mammaperm og foran meg har jeg en deilig soyakaffelatte. Siden det er min siste, har jeg gjort litt ekstra stas på kaffen min. Lagt på duk, tent et lys, gitt meg selv en rose, og laget en god halv-raw sjokoblanding attåt kaffen.

Sjokoblanding

1 neve havregryn
1 neve hakket nøtteblanding (hasselnøtter, mandler, valnøtter)
2 ts. raw kakao pulver
Rosiner
Svisker
1-3 ss. Happy Delight Okinowa Omega (Olje som smaker appelsin, annen olje/fett kan brukes)
1 ts. raw agave sirup (Søtstoff)

Hakk opp nøttene, rosinene og sviskene. Bland nøtter, havregryn og kakao godt. Tilsett rosiner, svisker, olje og agave. Enkel og god sjokoblanding.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar