fredag 21. mai 2010

Smakfulle bananpannekaker.

I går kveld lagde jeg de herligeste pannekakene jeg noen gang har smakt. De er lune, fyldige og smakfulle, og de passer perfekt til kveldskos eller som frokost. Kakene er uten melk, sukker og gluten

Du trenger:
2 egg
3 Handfuller havregryn
1 Handfull mandel eller hassel nøtt
1 Handfull rosiner (eller annen søt tørket frukt)
2 Modne bananer
3 Teskje honning
Kanel

Hakk opp rosinene, nøttene og bland det sammen med havregrynet i en bolle. Skrell bananene og mos dem med en gaffel. Ha eggene og de moste bananene inn i blandingen og rør godt. Tilsett litt kanel og 1 teskje honning, dette røres også inn.

Varm opp en stekepanne, pannekakene stekes i olje eller smør. Med denne røren kan man lage 6 små eller 2 store pannekaker. Stekes på begge sider.

Mens de stekes, ha litt varmt vann i en bolle. Ha 2 teskjeer med honning i et glass og dryss på litt kanel. Glasset settes i det varme vannet slik at honningen smelter, rør i honningen. Bruker man flytende honning er ikke dette nødvendig.

Pannekakene skal spises varme. Smør på et tynt lagt med kanelhonning og nytt de deilige bananpannekakene. Lag deg gjerne en god kopp med chai til:)

Gleder meg til frokosten til søndag, da skal jeg kose meg med dem igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar