tirsdag 17. april 2012

Flat mage med Yoga (Daily Yoga for Abs)







Jeg har lastet ned og prøvd fem forskjellige apps fra «Daily Yoga», tenkte jeg skulle dele erfaringen med deg.

Den første appen jeg testet heter «Daily Yoga for Abs». Appen er gratis og øvelsene styrker mage og core musklatur.

Jeg forbinder ikke yoga med styrke, så denne serien bruker jeg ikke som yoga men som et styrkeprogram av mage og core musklatur. Jeg syntes øvelsene var bra satt sammen for styrke, så jeg brukte dem hver dag i påsken.

Jeg synes appene fra Daily Yoga er veldig oversiktlige. Abs serien består av 17 øvelser, alle øvelsene har bilde og video slik at man kan se hvordan øvelsene skal utføres. I tillegg følger det med tekst slik at man kan lese om alle øvelsene.

Man bør gjøre seg kjent med alle øvelsene før man setter igang med praksisen. Når man er klar er det bare å trykke å «Start training» knappen.

Det starter en video med en stemme som forteller hvordan øvelsene skal gjøres. Man har oversikt over hvor lang tid hver øvelse tar og hvor lenge det er til øvelsen er ferdig. Hele videoen varer i 30 minutter.

Serien består av dynamiske og statiske øvelser og mange av dem er svært slitsomme. De fleste øvelsene utføres i ca 30 sekunder. Det høres kanskje lite ut, men siden det er mange mage øvelser etter hverandre, så holder det. I starten kan man kutte ut noen av øvelsene før 30 sekunder og etter hvert som man bygger mer styrke kan man selvfølgelig bruke mer tid på øvelsene.

Les mer om programmet her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar